2020. december 27., vasárnap

Olly Richards - Short ​Stories in Spanish for Beginners


 Kezdő spanyol nyelvtanulóként nagyon megörültem annak, hogy rábukkantam erre a könyvecskére. Rövid történeteket szoktam olvasni angolul, így tudtam, mennyire hasznos tud lenni - ám ezen az általam olyan nagyon szeretett nyelven még nem volt bátorságom elkezdeni.

Aztán a Scribd.com -on  - az ingyenes olvasásos időszak alatt - szembejött velem ez a könyv és megjött hozzá a bátorságom. 
Önállóan tanulom a nyelvet, minden tanári segítség nélkül, ezért fogalmam sem volt arról, elértem-e már a kezdő szintet. Mikor azonban rájöttem, hogy nemcsak az első vagy a második, de a harmadik mondatot is értem, az óriási önbizalmat adott. Végre kaptam egy visszacsatolást, hogy a napi egy óra nyelvtanulás nincs hiába!

A történetekből azonban nem sikerült mindent megértenem - még kevés a szókincsem hozzá. Viszont a mondatok felépítése egyszerű, egy-egy szó többször előfordul és ez nekem segített a megjegyzésükben.
Mivel a könyv valóban kezdőknek szól ne várjunk izgalmas cselekményt - igaz, nekem már az is elég volt a boldogsághoz, hogy az adott szöveg 70-80%-a világos volt. Szerintem ezen a szinten nem is lehet, de nem is kell többet elvárni magától egy tanulónak. 
Segítség még, hogy a könyv kétnyelvű: angolul is találunk benne támpontokat. 

Összességében nagyon hasznosnak találom ezt a kiadványt, de mivel nincs benne semmiféle magyar magyarázat mindenképpen legyen egy minimális szókincsünk és fogalmunk a nyelvről, hogy kis sikerélményünk lehessen. Továbbá azt tapasztaltam még, hogy ne akarjunk gyorsan haladni vele, mert egyrészt feleslegesen fárasztjuk magunkat, másrészt, ha többször visszatérünk egy-egy részhez/mondatokhoz, könnyebben rögzülnek az új szavak és a nyelvtani szerkezetek is.

Amennyiben te is hasonló témában keresgélsz, a könyvet megtalálod a Book Depository oldalán!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések