2021. február 26., péntek

Richard C. Atkinson - Ernest Hilgard - Pszichológia


 Ez a könyv a lehető legjobb időben talált meg engem. Nagyon magam alatt voltam és - miközben egy kedves barát próbált lelket önteni belém - szóba került a pszichológia. 
Bár nem volt alkalmam iskolapadban tanulni, komoly részét képezi az életemnek. 
A társas életem nagyon szegényes  -  a koronavírustól függetlenül jobbára csak az online kapcsolattartásra van lehetőségem, így igyekszem az embereket minél inkább megérteni. Ám nemcsak ez az oka,amiért fontos számomra, hogy ezen a területen fejlődhessek. 
Már gyermekkoromban is észrevettem, hogy nagyon empatikus személyiség vagyok - és ez az élettapasztalatok szerzésével arányosan nőtt. Nagyon képes vagyok átérezni mások fájdalmát - olyannyira, hogy sokszor a sajátomról el is feledkezem. Pont emiatt azonban mindig hajtott egy kérdés: miért bántják az emberek egymást? Miért okozunk tudatosan vagy véletlenül fájdalmat, egy olyan lénynek aki szinte olyan mint mi? Egy fajba tartozunk, ugyanazok az alapproblémáink, mégis, jelen van az életünkben az ártó szándék.

Számomra a pszichológiával való kapcsolat nemcsak a magam megismerését és megértését szolgálja, hanem másokét is. Azt, hogy egy picit csökkenthessem a negatív energiákat - legalább a környezetemben. Ez különösen fontos akkor, ha az ember gyerekekkel foglalkozik, mivel ő még nézetem szerint olyanok akár a szivacs - minden ingert magukba szívnak és ha nem vigyázunk a sok téves információ rossz irányba is terelheti őket az élet útján.

Bár ez a mű nem kifejezetten gyermekpszichológiával foglalkozik, mégis érdemes annak is olvasgatni, aki erre a pályára készül. Pontos ismeretanyagot közöl, igaz, nem pár száz oldalban. 
Véleményem szerint  - bár érdekes a fogalmazásmódja -  valóban tankönyvként érdemes kezelni és visszanézni bizonyos részeket, mikor már bőven benne járunk a sűrűjében. Találhatunk benne vázlatokat és összefoglalást is tehát mindenképpen hasznos lehet a diákok számára.
Mindazonáltal tetszettek az életszerű példák, és az, hogy minimális ismerettel is érthető az anyag. Világos, hogy olyan emberekhez szól a mű akik érdeklődnek a pszichológia iránt és kedvet szeretnének csinálni hozzá. Véleményem szerint ez maximálisan sikerült.

Engem az oldalszám sem riasztott el, igaz, kissé továbbtartott a feldolgozása, mint vártam. A több mint 800 oldal kissé riasztó lehet, de ha megfelelő a hozzáállásunk a témához, vagy ügyesen elosszuk az olvasnivalók között nagy segítségünkre lehet, hogy könnyebbé tegyük egymás és a saját életünket.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a Bookline-on még kapható a könyv!

Írta: Isabel 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések