2021. január 9., szombat

Bombicz Judit - Mesék elalvás előtt



 A Mesék elalvás előtt egy olyan mesekönyv, ami hű a címéhez. A benne található történetekből árad a nyugalom, a béke és a kedvesség, így valóban alkalmasak esti kikapcsolódásnak.

Több művet is találhatunk a könyvben, melyeknek főszereplői állatok, vagy tárgyak, emberi tulajdonságokkal és érzésekkel felruházva. Megismerkedhetünk egy kisegércsaláddal is, akiknek a mesék folyamán fontos szerep jut. 

Ezen belül pedig találhatunk a karácsonyhoz és a húsvéthoz kapcsolódóakat is, így akár e szerint is kiválaszthatjuk az aktuális olvasnivalót. 
Mindegyik történet fogalmazásmódja kedves és természetesen tanulságokat tartalmaz. Hogyan fogadjuk el egymást, miképp értékeljük a körülöttünk lévőket és ehhez hasonló életbölcsességeket találhatunk a sorok között. Mivel kisgyermekeknek szól a könyv, ezért nem kell félünk a szomorú végkifejlettől sem - mindegyik boldog véget kapott.
A szereplőket pedig nagyon hamar meg lehet szeretni, mindegyik nagyon aranyos. Fejleszti a fantáziát, de azoknak sem kell megijedni, akik inkább képeket nézegetnének, hiszen az oldalak tele vannak gyönyörűen kidolgozott illusztrációkkal is. 

A lapok - csakúgy, mint a Csodák könyvénél - különböző színűek, még élvezetesebbé varázsolva az olvasást. Nagyon tetszik ez az egyediség Judit könyveiben, máshol még nem láttam ilyet.
A betűk ennek ellenére jól láthatóak és megfelelő méretűek ahhoz, hogy a nagyobbak számára, önálló olvasásnak is megfeleljen a könyv.  

Összességében azt kaptam, amit vártam: egy olyan mesekönyvet, ami után békében és nyugodtan fogok tudni aludni. Ahhoz, hogy ez az értékelés a lehető leghitelesebb legyen, valóban esténként - lefekvés előtt -, olvastam el egy egy mesét. Sikerült elterelnie a gondolataimat, valóban megnyugodtam és jobb kedvem lett tőlük. 

Azt hiszem, aki ilyen címet ad a könyvének, ezt a hatást szerette volna elérni. Nincs gyermek a családomban, akinek a véleményét kikérhetném erről, de azt gondolom, ha egy felnőtt meg tudott nyugodni tőle, akkor egy kicsinél sem lehet másképp!

Sajnos, a könyv már elfogyott, de a szerzővel egyeztettem és azt mondta, ha bármi kérdésetek/kérésetek van, keressétek bátran a hivatalos Facebook - oldalát!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések