2023. június 1., csütörtök

Charlotte Link - A róka völgyében


 Nem sűrűn szoktam krimiket olvasni mostanában, de itt nagyon megtetszett a cím, ráadásul ajándék is volt, így mindenképpen sorra kellett, hogy kerüljön.Viszont számomra kissé csalódás volt a regény, ezért is tartott ennyi ideig az elolvasása.
A fülszövegre alapozva kezdtem el, de az első koppanás ott ért, hogy nem azt kaptam, amit ígért.  
Először tényleg azt hittem, hogy egy lassú - nagyon lassú - történetvezetésű krimit kapok, de nem egy embersorsot ismerünk meg benne, hanem több életúttal találkozunk. 
Önmagában ez nem lenne baj, de pusztán az, hogy egy hölgy körül kissé homályos dolgok történnek, attól az még számomra nem meríti ki a krimi fogalmát. Hiányzott belőle több rejtély, izgalom, valami, ami odaszegez a könyvhöz. Már csak azért is, mert több mint 400 oldalról van szó.

Amire még számítson az, aki ezt választja, az  az, hogy nagyon lassú folyású. Tényleg nem voltam képes gyorsabban haladni vele, mert olyan érzésem volt, mintha lassítva nézném az esőcseppeket, amint elérik a talajt. 
Alapvetően nincs gondom az ilyen hangulatot teremtő művekkel, sőt! Szükség van rájuk, mert a léleknek kell a megnyugvás, az énidő és erre ez a legtökéletesebb állapot, de az nem azt jelenti, hogy teljesen ingerszegénynek kell lennie a történetnek. Sokkal inkább bölcsességeket, elgondolkodtató témákat tartalmazzon, ha már ezt a tempót választotta. Csak akkor ne krimiként legyen jellemezve.

Azért, hogy valami jót is mondjak, az alapötlet, a téma nagyon tetszik. Jók azok a morzsányi filozfálgatások is: hiszen , a főhősnőnk emberrablás áldozata lesz és csak magára számíthat. Nagyon jó alap lenne, ha fent tudta volna tartani az érdeklődésem. 
A borító is nagyon tetszik, hoz egy misztikus hangulatot, ami összhangban van a címmel. 

Összességében egy olvasásnak megfelelt, büszke vagyok magamra azért, mert nem adtam fel ilyen hosszú időn át. Viszont remélem, legközelebb jobb könyv kerül a kezembe a General Press-től, mert nagyon minőségi kiadónak tartom őket, szeretem, amit csinálnak!  

Amennyiben tennél egy próbát a regénnyel, megtalálod az UndergroundBolt kínálatában!

Írta: Isabel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések