2020. szeptember 13., vasárnap

A szerző, aki minden műfajban képes használni a romantikát - Interjú Beninával, országunk egyik neves szerzőjével


A napokban értékeltem Benina: Megsebzett szabadság című regényét és nagyon felkeltette az írónő az érdeklődésemet. Bár nem voltam maximálisan elégedett, mégis valami újat kaptam a történettől. Ezen fellelkesülve megkérdeztem a szerzőt, hogy lenne–e kedve interjút adni nekünk és nagyon izgatott lettem, mikor igenlő választ kaptam.
Remélem, ti is hasonlóképpen éreztek és kíváncsian olvassátok az írónő legfrissebb gondolatait az írásról, a könyvekről és minden másról!

Az első sorozatod a Bíborhajú, amit én még nem olvastam, viszont blogtársam igen. Megtennéd, hogy írsz egy pár sort a velem hasonló cipőben járóknak, hogy mire számíthatnak, ha leveszik a könyvet a polcról?

A Bíborhajú sorozat egy romantikus fantasy, abszolút mese fiataloknak, fiatal lelkű felnőtteknek. Tele van első sorozatos hibákkal, ennek ellenére szerethető rózsaszín habcsók, ami nem fekszi meg a gyomrod. Amikor kézbe veszed, pontosan tudod, hogy a végén a rossz pórul jár, a jó elnyeri a békességet, boldogságot, és ritkán érhet meglepetés. 

Niky annyira megszerette, hogy nyomatékosan megkért kérdezzem meg: mikor jön ki a következő rész?

Minden szabad pillanatomban dolgozom az ötödik részen, Gideon végzetén. Sajnos nem olyan tempóban haladok, amit elfogadhatónak érzek, de a hétköznapi dolgok sajnos elnyomják az olvasói elvárásokat. Írom, írom, aztán meglátjuk, mikor jutok a végére. Csak akkor tudok biztosat mondani.

Én A Farkasok nemzettsége első részét olvastam. Mennyire volt nehéz egy fantasy regény után történelmi alapokhoz nyúlnod?

A Farkasok nemzetsége az egyik legkedvesebb történetem, imádom minden hibájával együtt. Nem is annyira a történelmi alap okozott nehézséget, inkább a szemszög, amiben megmutattam ezt a világot az olvasóknak. Szándékosan nyúltam olyan történelmi korhoz, amely a történészek és régészek köreiben is számos vitát szül. Ez a kor tele van legendákkal, de nagyon kevés bizonyított tény csatolható hozzá. Mindenki állítja a saját nézőpontját, de senki nem tud bizonyítani szinte semmit. A Megsebzett szabadság egy romantikus történet némi történelmi alappal.

Az értékelésemben felmerült a történelmi információk pontossága. Bár nekem külön meséltél erről egy pár szót, megtennéd, hogy az olvasóknak is kitérsz erre?

Mindig is inkább romantikus regénynek szántam, mint történelminek. A munkamenet során a könyv szerkesztője Varga Bea felhívta a figyelmem a tévedésemre, és nagyobb pontosságra ösztönzött. Ő volt az egyik, aki segített eligazodnom ősmagyarjaink korában. A másik segítségem egy olvasóm, aki régészként dolgozik. Böröczky Blanka lett a történelmi szerkesztője a történetnek, így ismertem meg a táltosok jelentőségét, valamint a viseleteket a különböző népek között. A második részben még nagyobb hangsúlyt fektetek a történelmi részletekre.

Melyik az a szereplő, akivel a leginkább tudtál azonosulni a sorozatból?

Minden karakter egyformán fontos számomra. Azzal azonosulok a legjobban, amelyikről épp írok.

A második részt már nagyon várják az olvasók. Lehet tudni valamit arról, hol tart a dolog?

Gideon végzete mellett a Megkínzott szabadságon is dolgozom. Csaknem párhuzamosan írom a fejezeteket abban a reményben, hogy így hatékonyabban haladok. Biztosat ezzel kapcsolatban sem tudok mondani.

A Tükör c. sorozatodnak jelenleg egy megírt része jelent meg, ám  a fülszöveg alapján igazán misztikus történetről van szó. Van olyan szerző, aki hatással van rád, mikor valami egyedit kell kitalálnod?

Sok szerző van, akire felnézek, és akinek a munkássága segített eljutnom erre a szintre, ahol most vagyok. Nem tudnék kiemelni egyetlen valakit, inkább elárulom, kihez szeretnék felnőni: Nalini Singh. Olyan árnyalatok, illatok, érzelmek fakadnak a könyveiből, amit alig tudok megfogni. Egy nap szeretném olyan kifejezően leírni a gondolataimat, mint ő.

A túlélés szabályai első kötete 2017-ben jelent meg és a maffia világába csöppenhetünk általa. Hogyan élted meg a váltást a műfajok között?

Menet közben rá kellett döbbennem, hogy mindegy milyen a körítés, én csak romantikát vagyok képes írni. Közeli vagy távoli, szenvedélyes vagy visszafogott, ősmagyarok vagy maffia, fantasy vagy hétköznapi… Mindegy, milyen köretet főzök, az alapanyag a romantika marad. Éppen emiatt nem nehéz váltani világok között.

Már több éve a Könyvmolyképző szerzője vagy. Hogyan értékeled a közös munkátokat?

A kiadó dolgozói hatékonyak és egzaktak. Az első, ami lenyűgözött velük kapcsolatban, a munkamoráljuk. Mindent az olvasókért. Ez nagyon tetszett. Aztán ez továbbfejlődött, mert bármit kértem, mindig figyelembe vették az érdekeimet. A kiadót az abszolút profizmus jellemzi, emiatt kivételesen büszke vagyok, hogy közéjük tartozom, és elviselik a csúsztatásaimat.

Illusztrációkat is készítesz a kiadó szerzőinek. Melyik a kedvenced és miért?

Mindig nehéz más szemével láttatni dolgokat. Éppen ezért, amikor a megrendelő azt mondja, igen, ez az, erre gondoltam, akkor boldog vagyok. Ezek a képek az igazi kedvenceim.

Az írás mellett a fő foglalkozásod fizikoterápiás szakasszisztens. Hogyan vészeled át a koronavírus okozta nehéz helyzetet a munka és a család szempontjából? Esetleg van valami pozitív tanácsod ehhez kapcsolódóan?

Tavaly augusztus óta már nem fizioterápiás szakasszisztensként dolgozom, hanem ápolónőként. Ennek leginkább anyagi okai voltak. Márciustól júniusig az ózdi kórház covid-19 osztályán dolgoztam. Nálunk szerencsére nem olyan komoly a helyzet, mint egy járványkórházban, de a biztonságra maximálisan odafigyelünk, emiatt sem úszhattuk meg a folyamatos fertőtlenítést, a védőruhák és maszkok használatát. Ez a helyzet sehol nem könnyű.
Júniusban visszahelyeztek az anyaosztályomra, a mozgásszervi rehabilitációra. Jó volt végre visszazökkenni a rutinos hétköznapokba. Azt beszélik, a második hullám a nyakunkon van, de erről én sem tudok többet, mint mások. Amit tanácsolni szeretnék, hogy legyetek egymással türelmesek. Ez gyakran nagyon nehéz, mert ellentmondásos utasítások érkeznek. A bolti eladók, az egészségügyben dolgozók, mindenki próbálja tartani a lépést a fentről érkező rendeletekkel. Egy egyszerű, hétköznapi ember nem érti, nem is értheti, hisz gyakran mi is csak pislogunk, hogy ezt most miért kell éppen így. Amit tehetünk, hogy türelmesek vagyunk, nem vásároljuk fel az egész multit, és betartjuk a maszk viselésével kapcsolatos szabályokat, fertőtlenítünk, és odafigyelünk egymásra.

Ha miden igaz, a 91. Könyvhetet 2020.szeptember 17. – 20. között kerül megrendezésre. Ha nem változik az időpont találkozhatnak veled az olvasók?

Ez most már nem aktuális, ha jól tudom, de egyébként sem mentem volna. Bár nagyon hiányzik, hogy személyesen találkozzak az olvasóimmal, sajnos ez a helyzet ezt nem teszi lehetővé. Talán egy másik alkalommal, amikor már kevésbé fenyeget bennünket a fertőzés.

* Mi is tisztában vagyunk a járvány okozta helyzettel, de mikor a kérdéseket feltettem Beninának, akkor még úgy volt, hogy személyesen találkozhatunk a szerzőkkel. *

Ha ti is kedvet kaptatok a szerző könyveihez, vagy további információt szeretnétek róla, keressétek a hivatalos facebook-oldalát! Könyveit pedig megtalálhatjátok a Könyvmolyképző kínálatában!

NiKyvel együtt további sok sikert kívánunk a szerzőnek és én már nagyon várom, hogy alkalmam legyen elolvasni a Bíborhajú sorozatát!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések