2021. szeptember 6., hétfő

Szigeti Kovács Viktor- A táltos


Szigeti Kovács Viktor ifjúsági regénye teljesen elvarázsolt. Imádtam azt a régies varázslattal átitatott hangulatot, amit magával hozott, a szöveg egyszerűségét és az igényes mondanivalóját. 

A történet az emberek világában játszódik, ahol húsz éve már annak, hogy a tél uralkodik. Cilonda a gonosz boszorkány gyűlöli az embereket, mivel azok kedvesek az Öregisten számára.
Ám, mikor megszületik Küncsen, a táltos, felcsillan a remény. Ahhoz azonban, hogy győzedelmeskedjék a gonosz felett, három veszélyes próbát is ki kell állnia. 

Már a tartalomból is látszik, hogy egy igazi mesemondóval van dolgunk, és ez még inkább szembeötlik, amikor belemélyedünk a történetbe. Végig olyan érzésem volt, mintha Benedek Elektől olvastam volna, vagy más nagy mesemondónktól. Bár a mű illusztrációktól mentes, megfilmesítve láttam a szerző mondatait a szemem előtt. 

A karakterei egyediek, csak úgy, mint az egyéb elemek, melyekkel dolgozott. Kedvencem például Küncsen kardja: képes életre kelni, kommunikálni és egyéb csodálatos dolgokra! Az alkotó fantáziája valóban határtalan volt, ezáltal képes volt a megszokott alapanyagokból (gonosz boszorka, megmentő, különleges képességek, stb.) valami olyat alkotni, amivel eddig még nem találkoztam. 

Szöveggondozás szempontjából is ritkán látott alaposságot és precizitást tapasztaltam. Igényesen felépített, de könnyen érthető mondatok jellemzik.

De tudom, a gyerekeket - akiknek a regényt szánták - nem ez érdeklik, hanem mennyire izgalmas történetet kapnak. Azt mondom, hogy nagyon! Kalandban, elgondolkodtató mondanivalóban, és izgalmakban bővel lesz része az olvasóknak. Mindezt úgy, hogy a gyönyörű nyelvünk íze és csengése a tolmács hozzá!

Azt kell mondjam, hatalmas kedvencet avattam és alig várom, hogy ismét olvashassak a szerzőtől!

 Amennyiben kíváncsivá tettelek, keresd a regényt a Libri kínálatában!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések