2021. március 4., csütörtök

Kristin M. Furrier - Az üveggyémánt átka


Először szeretném megköszönni az írónőnek, hogy lehetőséget biztosított a könyvének az elolvasására!

Könnyed, szórakoztató kikapcsolódás volt egy délután alatt ki is olvastam. Az ifjúsági irodalomhoz híven főképp a gyermekeket célozza meg - ám aki ismer tudja, hogy ez nálam nem akadály. 

Főhőseink Ákos és Héda. A testvérpár a nyári szünet alatt egy nagyon érdekes és gyönyörű üveggyémántot talál, ami mindkettőjüket elbűvöli. 
A tárgy aztán véletlenül a földre esik és a két gyermek arra eszmél, hogy egy idegen világból kell kiszabadulniuk és hazajutni.
Mivel nagy hógömb - mániás vagyok, nagyon tetszett az ötlet: kreatívnak és egyedinek találom!
A hazavezető úton történt kalandok is aranyosak voltak, biztos vagyok benne, hogy a megfelelő korosztályt le fogja kötni!

Ám, ami engem felnőtt fejjel magával ragadott, az a történet egyszerűsége volt. Nem akart nagy csatajeleneteket, jóslatokat, izgalmakat belevinni a szerző, mégis megmutatta a legfontosabbat: hogy akármilyen vita is áll mögöttünk, a szeretteink a legfontosabbak. Erről néha hajlamosak vagyunk elfelejtkezni!

Az egyik dolog, amit egy picit nehezményezek, az a történet hossza. Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy egy kisiskolásnak nem kell feltétlenül +300 oldalas regényt olvasnia, de ebből a történetből sokkal többet ki kell hozni. Ha máshogy nem, hát valamilyen folytatással -  mert kár lenne ha ez a nagyon jó ötlet csak ennyi lenne. Még egyszer mondom, a kicsivel több mint 100 oldal is elegendő -legalábbis egy adagban. Tudom, hogy ez a terjedelem csábítóbb lehet egy olyan gyermek számára, aki esetlegesen nincs olyan jó barátságban a könyvekkel, mégis olvasna valamit. De kár lenne ezt itt befejezni!
A másik pedig, a szereplők részletesebb bemutatása - bár hozzátenném, hogy értem a koncepciót és tudom, hogy nem egyszerű kis terjedelemben mindent leírni. Ezért is javaslom előszeretettel a folytatás - ott minden hézagot ki lehetne tölteni.

A borító nagyon szép és letisztult, igazán igényes. Viszont a szöveg elrendezése picit zavarta a szemem - ha tehetek egy aprócska javaslatot ezzel kapcsolatban, akkor legközelebb érdemes lenne a sorkizárás opciót alkalmazni, mert az könnyíti az olvasást.

Összességében elégedett vagyok, egy tehetséges, szerzőt ismerhettem meg, akinek a könyve értéket adhat minden gyerkőcnek (és felnőttnek) is aki elolvassa!

Én már bátran ajánlanám 9 éveseknek is, szerintem bőven élvezhető a történet már ebben a korban.

Ha felkeltettem az érdeklődésed, keresd a regényt az Underground Kiadó weboldalán!

Írta: Isabel

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések