2023. október 20., péntek

Náray Tamás - Anyám szerint


Náray Tamás munkásságával nem vagyok annyira tisztában, mint szeretnék, ezért is örültem meg, mikor megkaptam a könyvet a könyvtárból. Mindig is szívesen olvasok olyan emberek életútjáról, akik sok mindent elértek az életben. Úgy gondolom, rengeteget lehet tanulni a tapasztalataikból, arról az útról, melyen ők már jártak, én pedig nem. Ez most sem volt másképp.

A könyv több történetet tartalmaz, és általuk ismerjük meg a szerző életét és gondolatait. Azt mondják rám, túl érzékeny vagyok, és ezt most el is ismerem, mert már az első pár oldal megríkatott. 
Az író nyíltan és őszintén beszél arról, miképpen veszítette el az édesanyját a járvány időszaka alatt. Bepillantást nyerhetünk, miképpen próbálja elérni őt, miközben a külvilág számára semmit sem mutathat ebből. 
Bár az én véleményem pici, de azt gondolom elképesztő lelkierőre volt szükség, hogy mindezt így kezelje.
Ám nemcsak ezt a szegmenst ismerhetjük meg: minden fontosabb mérföldkőhöz tartozik egy történet, így mutatva meg nekünk, hogyan is vált ő azzá, aki. 

A történetvezetés picit talán lassúnak hathat, de ez kell az olyan írásokhoz, amelyek ennyire kitárják az alkotó lelkét. Az ember olvasás közben elgondolkodhat, magára vehet bizonyos dolgokat, akár jó, akár kevésbé hízelgő dologról is legyen szó. Azt gondolom, ez nemcsak az önismeret miatt fontos, de azért is, mert rájöhetünk, hogy az író is ember, aki ugyanúgy éli az életét, mint bármelyikünk.  Köszönöm neki, hogy ezt ennyire nyíltan felvállalta!

A részeket egy-egy gondolat választja el egymástól; édesanyja és más, hozzá közelálló személytől idéz. Ez csak még közelebb hozta hozzám a szerző lelkét. Picit el is szégyelltem magam, amiért ennyire csekély ismerettel rendelkezem vele kapcsolatosan, mert nagyon mély és elgondolkodtató nézetei vannak. 

Bár ez most a legkevésbé számít, de megemlítem: a borító és az egész kivitelezés nagyon elegáns és igényes. Méltó egy művészlélekhez.

Bár nem volt egy könnyed olvasmány, azt hiszem egy picit több lettem általa. Lelkileg mindenképpen, de a tudásom is gyarapodott. Emberekről. Érzésekről. Világról. 

Mindenképpen utána fogok nézni a munkásságának!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, megvásárolhatod a Libertine Könyvesbolt kínálatában!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések