2024. február 3., szombat

Szabó Borka - Mit csinál a tördelő?


Ez az egyik kedvenc témám Borkától. Már a Mit csinál a hogy is hívják? is belopta magát a szívembe, de a Mit csinál a tördelő? méltán hívhatja magát a kistestvérének. Mindkét könyv segít eligazodni a könyvkiadás után ezért nagyon hasznos azok számára, akik a könyvkiadás bármely területén szeretnének elérni valamit.

Jelen kiadvány inkább a szerkesztésről szól. Borka nemcsak a szakszavakat, magyarázza el, de bemutatja a munkához szükséges programokat, képeket szúr  be segítség gyanánt. Elmagyarázza, hogyan s miként épül fel egy könyv, és azt is miért is érdemes szakemberre bízni ezt a munkafolyamatot. 

Őszintén szólva számomra ez sokkal hasznosabb volt, mint az előző szakkönyv, mivel egy kicsit már tanultam és jelenleg is tanulom a tördelést. Voltak már meglévő alapjaim, amire Borka magyarázatai ráépítettek. Tudtam, mi az, hogy laptükör vagy mesteroldal, de itt el is lett magyarázva miért fontosak ezek. 

De még ennél is tovább megyek, ugyanis az írónő kiszámolta a tördelési árat is, így akár szerzőként, akár szakemberként nyúlunk a könyvhöz, ez biztosan segítségünkre lesz majd. 

A végén találhatunk egy szótárat szakszavakkal, ami szintén elengedhetetlen ha csak egy valamit szeretnénk megtudni.
És, hogy végképp teljes legyen az élmény, az utolsó oldalakon szakemberek ajánlását is megtalálhatjuk, a tördelőtől a grafikusokon át, a nyomdáig mindennel, így biztosan ki tudjuk majd adni a kiadványunkat.
Fantasztikus munka lett, egy igazán igényes tankönyv!

És ha már tankönyv, kinek ajánlanám? Mindenképpen azoknak, akik valamilyen formában szeretnének részese lenni a könyvkiadásnak. Teljesen laikusként is lapozgathatod, de egy kis ismeret (programok használata, feladatkörök) azért nem árt. Tényleg elég csak egy kicsi (nekem sincs sok még), ám ezzel könnyebb lesz megérteni, hogy honnan hová szeretnénk eljutni. 

Én biztos, hogy ezt fogom használni tankönyvként és gyakorlásként is. Mert feladatot az ember akár magának is adhat, de olyan mű, ami ennyire érthetően tárja fel az o-okozati összefüggéseket kevés. 

Gratulálok hozzá, és köszönöm, hogy a véleményemmel hozzájárulhattam a megjelenéshez!

Ha felkeltettem az érdeklődésed, keresd a KönyvekSorban kiadó kínálatában! (Megjelenés várható időpontja: 2024.02.23.)

Írta: Isabel
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések