2023. október 19., csütörtök

Goran Episcopus - Robin O'Wrightly - Szentek kis hibával


 Ezt az értékelést nem terveztem meg előre. Tegnap kaptam meg recenziós példányként az egyik szerzőtől és azt gondoltam megvan a hétvégi olvasásom. Viszont annyira magával ragadott a történet, hogy a lapok csak fogytak és fogytak....Köszönöm szépen, hogy lehetőséget kaptam és kicsit kisírhattam magam.

A történet Mátyás király korában játszódik. Egy testvérpárt Borkát és Gergelyt elválasztja az élet és a hivatás. Az egész történet az egymással történő levelezésen alapszik, így ismerjük meg őket és az életútjukat. 
Mindketten nagyon vallásosak, ezért a hitben és Istenben találják meg a menedéket egy olyan időben, ahol egyik napról a másikra elveszítheted az életed. 

Borka egy zárdában éli mindennapjait és igyekszik mindennapját a legtisztábban megélni, Istennek tetsző módon. Rábíznak egy novíciát, akivel nem igazán találja a közös hangot, de a tiszta lelke megsegíti őt. A bátyjával folytatott levelezés során pedig egyre bátrabbá és önazonosabbá válik.
Gergely nagyon okos és intelligens, aki az írásnak szentelte az életét. Mivel abban az időben nagyon kevés volt az olvasni-írni tudó személy, a férfi nagy kincs volt az udvarban.

A török támadások és az udvar szabályai egyáltalán nem segítik a két árva kapcsolattartását. Titokban leveleznek, próbálnak segíteni egymásnak, akár egy-egy szabály megszegésével is,  és soha nem szűnnek meg szeretni a másikat. Gyönyörű és erős kötelék lapul meg a sorok között, ami nagyon keveseknek adatik meg. Minden vágyuk, hogy még ebben az  életben együtt legyenek és ezt a nehézségek ellenére meg is próbálják véghez vinni. Pedig még a török hadak is az útjukba állnak, ami akkoriban egyet jelentett a fogsággal vagy a halállal.
És, hogy újra együtt lesznek-e? Kiderül, a könyv végéből. 

A valósághű történet még hihetőbbé válik a szövegkörnyezet segítségével, hiszen az írók nagyon figyeltek, hogy a kornak megfelelő stílust használjanak. Emiatt egy picit vontatottnak tűnhet a cselekmény, de nagyon sokat segít abban, hogy tényleg el tudjunk képzelni egy-egy jelenetet. Én nagyon szeretem, ha valaki ennyire figyel a részletekre, ráadásul a levelek egyáltalán nem hosszúak, így tudtam olvasás közben mást is csinálni anélkül, hogy elvesztettem volna a fonalat.

Mivel illusztrált kötetről van szó, emellett nem mennék el. Egyszerű elemek díszítik az egészet, néha egy egy portréval, de el kell ismernem, most annyira nem figyeltem meg őket, mert sokkal jobban érdekelt a szereplők sorsa. Szép a grafika, dob a látványon, de számomra ami igazán értékes volt az a történet maga.

Robin munkásságát ismerem, ezért engedjetek meg ide egy gondolatot: amikor elkezdtem olvasni teljesen ledöbbentem, hogy ennyire képes volt a karakteréhez átszellemülni. Fantasztikus mennyi arca van!
Gorantól még nem olvastam ezelőtt, de nagyon tetszett Gergely karaktere, mert egyszerre volt aggódó testvér, elhivatott a feladatai iránt és bátor férfi, akiből húga erőt meríthetett. 

Nem titkolom, hogy az utolsó egyharmad részt végigsírtam, annyira meghatott a történet. Hiszem, hogy vannak olyan kapcsolatok, amelyek időn és téren függetlenül léteznek, amelyeknek be kell teljesülniük. Írók között is létezik ilyen és ezt a történetet nekik meg kellett írniuk. Nekem pedig pont most kellett elolvasnom!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, keresd a NewLine Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések