2024. július 27., szombat

Jenei András - Mindenki jó lesz, tesó!



Ez a a regénye Andrásnak, amitől a leginkább tartottam a mai nap folyamán. A Mindenki jó lesz, tesó! olyan témát dolgoz fel, amiről nem gondolnám, hogy laikusként ildomos lehet hozzányúlni.

Klisésnek tűnhet, de azt gondolom,  minden kultúránál igaz, hogy csak akkor építsünk rá egy regényt, ha benne élünk vagy nagyon behatóan ismerjük. (Vagy még akkor sem!) Természetesen birtokában lehetünk információknak, de soha nem fogjuk úgy érteni a helyi felfogást mint azok, akik ebben élik mindennapjaikat. 
Andrásnak azonban teljes mértékben sikerült megfogni a cigányság velejét, jó és rossz oldalával együtt.

Tekintve, hogy a blogomat a szűk környezetemből nem olvassa senki, ezért elmesélem nektek, hogy az első oldalon lévő párbeszéden majd' leestem a székről a nevetéstől. Konkrétan én ilyen "műsort" kapok minden este valós időben. Természetesen a jelenséget magát nem támogatom, sőt! Ám az, hogy az író így elkapta a fonalat, kivívta a tiszteletemet. Nem fél a trágár szavak, vagy a bántalmazás használatától sem; hiszen SAJNOS ez is szerves részét képezi a mindennapi életnek! Le a kalappal, András!

Egyik főszereplőnk  Lóránd, aki romaként próbál tisztességes ember maradni, egy olyan környéken, ami nem könnyíti meg a dolgát. Kiáll a gyengébbekért és a vajda is kedveli őt.. Sajnos belekeverik a helyi banda ügyeibe, ám másik főhősünk egy lojális polgárőr segít neki, hogy rendet tegyen.

Azt, hogy mennyire hiteles a helyszín ábrázolás, csak akkor tudnám megítélni, ha éltem volna a „nyócker”-ben. Mivel ez nincs így, ezért erről csak annyit mondanék, hogy a regény témájához nagyon illett. Segített a már amúgy is jól felépített alap kibontakozásában.

Mivel a történet picivel több, mint száz oldalas, hamar a végére lehet érni és bár témáját tekintve nem nevezném könnyűnek, mégis a belecsempészett humor emészthetővé teszi bárki számára.
Azonban arra azért felhívnám a figyelmet, hogy a szóhasználat és a téma miatt az érzékenyebb lelkűek megfelelően készüljenek fel. 

A Helma Kiadó jóvoltából hamarosan hangoskönyv formában is elérhető lesz, így aki ezt szereti vegye elő a perselyt, mert megéri!
Nekem pedig megérte elolvasni, mert ez volt az első napok óta, hogy jól szórakoztam!

Amennyiben szeretnétek egy saját példányt, a Helma Kiadó vár titeket!

Írta: Isabel

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm az olvasást és a véleményt! Két apróság: az egyik, hogy a hangoskönyv még csak terv, de rajta vagyok. A másik, hogy amikor sok-sok éve elkezdtem megírni a sztorit, az eredeti szövege az elejének bizony sokkal durvább volt...az tükrözte volna amit aznap hallottam a helyszínen. De ugye azért ez meg irodalom, kicsit finomítottam.:D

    VálaszTörlés

Kerby Rosanes -Animorphia

Amikor az ember életében összecsapnak a hullámok, nehéz jókedvűen és mosolyogva, vidám bejegyzéseket írni. Nálam az elmúlt jó pár hónap ilye...

Népszerű bejegyzések