2024. július 27., szombat

Jenei András -Az éjtükrös szelence


A most következő kisregényt nagyon szerettem. Teljesen más, mint az előző novelláskötet, de ez tudatos választás volt részemről. Míg a Napszikrák a lelkemet simogatta addig ez egy picit felforgatta. 

Történetünk az 1980-as években játszódik, ahol egy gyermekszanatórium lakói hátborzongató és furcsa dolgokat tapasztalnak. A tizenévesek olyan dolgokat látnak és hallanak, amiket mások rajtuk kívül nem, és bár ezt okozhatja a betegségük is senkinek nem beszélnek a tapasztalásaikról. 
Nem is sejtik, hogy feladatuk van: fel kell fedniük egy száznegyven éves tragédiát. Ám ezzel az életüket is kockáztatják. 

Mint érzékelhető ennek a történetnek hátborzongató hangulata van, teljesen más, mint a korábbié. András, mint ahogyan azt már megszoktuk tőle, nagyon szép ívet ad a történetnek. Megismerjük a szereplőket, aztán a rejtély egyre inkább kibontakozik előttünk. 
Borzongás tekintetében nekem egy picit kevés volt, el tudtam volna képzelni még pár ijesztőbb jelenetet.Igaz, talán az is segített volna, ha hosszabb a történetet, de rám nem igaz az a mondás, hogy: "jóból is megárt a sok!" 

A szereplők ábrázolása is nagyon tetszett, igazán meg tudjuk ismerni őket. Tekintve, hogy a gyerekek ábrázolása és nehézségeik életszerűek, nem nehéz azonosulni velük. Valóban részletes kidolgozást kaptak. 

Ami nekem picit hiányérzet volt, az az, hogy tudtam volna még olvasni.  Olyan érzésem van picit, hogy nem írt le mindent az író, ami valójában benne volt. A történet így is kerek egész, izgalmas  és mindenre kiterjed, csak számomra lehetett volna hosszabb is. Remélem, ezt az író dicséretnek veszi, mintsem bántásnak!

A Helma Kiadó jóvoltából létrejött a műből egy hangoskönyv is, amit megtalálhattok a lentebb lévő linket. Nagyon örülök, hogy van olyan kiadó, aki figyel erre is, hiszen a hangoskönyvek, felolvasások teljesen más élményt nyújthatnak ugyanarról a történetről.

Összességében nagyon jól szórakoztam ezalatt a pár óra alatt és itt is köszönöm Andrásnak, hogy olvashattam a könyvét!

Amennyiben téged is érdekel, keresd a Helma Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm az olvasást és a véleményt és igen: minden szavát pozitívnak vettem! <3

    VálaszTörlés

Kerby Rosanes -Animorphia

Amikor az ember életében összecsapnak a hullámok, nehéz jókedvűen és mosolyogva, vidám bejegyzéseket írni. Nálam az elmúlt jó pár hónap ilye...

Népszerű bejegyzések