2024. június 15., szombat

Mautner Zsófia - Karácsonyi ​színező




Furcsán veheti ki magát, hogy egy karácsonyi tematikájú színezőt ajánlok nektek a nyár közepén, ám számomra ez az időszak a kreativitásé. Sokkal inkább van kedvem ilyen aprólékos dolgokba fogni, ha süt a nap és nem kell villany ahhoz, hogy lásak.
A szerzőtől ez az első kiadványom, át utána olvastam és számos szakácskönyve jelent már meg, illetve neves blogger is, szóval aki inkább a gasztronómia iránt érdeklődik, ő is találhat magának olvasnivalót tőle. Ám nézzük a könyvet:

A Karácsonyi színező a címéhez méltán főképp ünnepi tematikájú képeket tartalmaz. Én szándékosan választottam muffinosat, hogy azért mégse karácsonyosat mutogassak most nektek. Ezen kívül van még egy-két olyan motívumos kép, ami minden időszakban megállja a helyét, ám javarészt a karácsonyi ünnepi asztal az, amely meghatározza a tematikát. Ami különlegesebbé teszi, az az, hogy a képek mellett recepteket is tartalmaz, aminek nagyon örültem. (Ha kipróbáljuk valamelyiket a családdal, beszámolok róla.)

Lapok szempontjából nagyon elégedett voltam. Megfelelően vastagok ahhoz, hogy vízfestékkel is lehessen alkotni, ráadásul a képek nem két oldalasak, így ha átütne sem okozna nagy gondot. Talán látszik, hogy a kompozíció eléggé sűrű, amit én kifejezetten szeretek. Valahogy, ha alig van mint egy oldalon, az nekem nagyon pazarlásnak tűnik. Hófehér színének köszönhetően a felhasznált festék sem veszít az árnyalatából, ami szintén plusz pont.

Ami viszont engem picit zavart, az a pici motívumok vonalvastagsága.  Egy másik oldalon ki szerettem volna próbálni egy olyan technikát, miszerint átrajzolom arany tollal a vonalakat, azt a hatást érve el, mintha aranyfóliával lenne borítva az oldal. Már belekezdtem, amikor szembesültem vele, hogy a tollam helye vastagabb, mint amekkora helyem lenne egy-egy területen. Ez természetesen nem a grafikus hibája, sokkal inkább az enyém, mert nem mértem fel jól a helyzetet. (És az igazat megvallva csak egy arany tollam van. ) Mindenesetre majd megpróbálkozom ecsettel felvenni a festékből, hátha...

Ettől eltekintve azonban nagyon tetszik a könyv, jól elbíbelődtem vele heteken keresztül.  Talán ebből is látszik, hogy nem feltétlenül lehet vele pár óra alatt végezni, szóval akit ez inkább stresszel, mint kikapcsol, készüljön fel lelkileg. Bár, szerintem a felnőtt színezőknek pont az a lényege, hogy lassan, kikapcsolódásként használjuk őket. Az életemben most nagy feladat, hogy legalább heti egyszer csináljak ilyet vagy ehhez hasonlót, hogy ellazítson. (A másik ilyen hobbim egyébként a gyémánt kirakózás, de azt is inkább természetes fénynél szeretem csinálni.)

Itt is köszönöm szépen, a könyv még ajándék volt tavaly januárban.

Felhasznált anyagok: vízfesték, akvarellceruza, arany toll

Amennyiben szeretnél egy példányt, a Bookline oldalán még van pár darab! Szerintem érdemes kipróbálni!

Írta: Isabel



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kerby Rosanes -Animorphia

Amikor az ember életében összecsapnak a hullámok, nehéz jókedvűen és mosolyogva, vidám bejegyzéseket írni. Nálam az elmúlt jó pár hónap ilye...

Népszerű bejegyzések