2023. október 4., szerda

A ​3000 leggyakoribb angol szó


 Számomra nagyon hasznos volt ez a a könyv, sajnálom, hogy nem tudtam linket hozni nektek arról hol kapható. Mégis, azt gondolom érdemes megosztanom a tapasztalataimat, hátha segítségére leszek valakinek. 

A nyelvtanulás egyik alapfeltétel a szókincs. A magam részéről ez a legunalmasabb része a dolognak, igaz, felnőtt fejjel rájöttem, hogy sokkal többre megyek, ha szavak helyett kifejezéseket/mondatokat tanulok meg. Így ha éles helyzetben kell használnom, sokkal természetesebben előjön.
Ez a könyv ténylegesen 3000 szót tartalmaz, fontossági sorrendben. Ezt azt jelenti, hogy elől vannak a leggyakrabban használt szavak, majd folyamatosan csökken a gyakoriságuk. Az első pár oldalon jó tanácsokat kapunk a könyv használatát illetően. Például, hogy kell hozzá egy tanulótárs, aki kiejti a szavakat, amit neked le kell írnod magyarul és angolul is. Ha ezt végigcsinálod, létrejön egy saját kis szótárad, ami csak azokat az ismeretlen szavakat tartalmazza, melyeket te nem tudsz. Ezzel rengeteg időt és energiát is meg lehet spórolni a tanulás során, mert ténylegesen új ismeretekre tehetsz szert, ráadásul a hallás utáni értésed is fejlődik, mivel az angol nem fonetikus nyelv. 
Itt szeretném megköszönni Aurora Lewis Turner írónőnek, hogy egy ideig segítségemre volt ebben.
Én még annyit csavartam a dolgon, hogy a saját szótáram segítségével mondatokat alkottam (egy mondat/egy új szó), így könnyítettem a memorizálást és használtam a már meglévő tudásomat is. 
Maga a szótárkészítés kicsit monoton folyamat volt, és mivel az elején nem tudtam hány ismeretlen szavam lesz, ezért excel-táblázatot készítettem hozzá. A mondatokat viszont már füzetbe tollal írtam fel, ami lehet picit régimódinak hangzik, de a kézírás segít a memorizálásban. Bár van, aki szerint nem írok szépen, én mégis nagyon szeretem csinálni, mert sokkal jobban bele tudok merülni, fókuszálni. 

Összességében sok új mondatot tanultam meg így, de lehet hogy pár hónap múlva ismét előveszem a saját szótáramat és megnézem mi maradt meg, mert mint tudjuk a tudás kulcsa az ismétlés. 
Remélem tudtam segíteni a kezdőknek és tudtok valamit hasznosítani a fentebb elmondottakból. Fontos, hogy ez a módszer nemcsak az angol nyelvnél lehet hatásos: pici variálással én a japánt és a koreait is így tanulom.

Írta: Isabel



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések