2023. augusztus 6., vasárnap

Cserni András - A ​farkasfalka (Sötét sorsok 1.)


Először is köszönöm szépen a Smaragd Kiadónak a lehetőséget az olvasásra! Nagyon rég olvastam ennyire izgalmas indítást sorozatok terén!
Fantasy, kaland, izgalom, rejtély az én hétvégémet sikeresen feldobta.

Történetünk elején megismerhetünk két fiatalt, akik családjaik tiltása ellenére egymásba szeretnek. Kezdtem félni, hogy a szokásos románcot kapjuk meg, de nem! Már az első oldalakon úgy zajlanak az események, hogy csak kapkodtam a fejem. 
A szerelmesek elszöknek együtt és pár hónap után a férfi családjánál ad a nő életet gyermekének. Ám Panca-t a egész családja keresi és mit ad az ég, pont a szülés pillanatában megtámadják a kastélyt. Hatalmas tűz üt ki és a férfi meg is hal védve gyermekét, ám a nő segítséget kap és varázslat segítségével kimenekül a babával együtt. És, hogy miért is mondom el mindezt? Mert ez csak az epilógus, egy pár oldal...az izgalmak és a lényeg csak ezután következik. Bár szerintem ez is elég azok számára, akik szeretik ezt a zsánert. 

Szereplők tekintetében sem szenvedünk hiányt, hiszen az embereken túl élnek a világban törpök, manók és olyan állatok, akik értik a nyelvünket. Nálam ez plusz egy pont, mert nem egyszer eljátszottam a gondolattal, hogy megkérdezem a háziállataimat a gondolataikról. 
Világfelépítés szempontjából a középkor vége felé járhatunk, és őszintén szólva örültem, hogy ezt az idősíkot kaptuk, mert nekem it a mágia léte sokkal jobban hihető. De tudjátok; ez csak az én véleményem.

Na és a szerző mennyire misztikusan ír már! Engem nehéz meglepni de itt azért jócskán sikerült, pusztán a szavak és az érdekes gondolatok variálásával. A történet nagyon jól fel van építve, érdekes, és szépen megírt. Maga a könyv a 300+ oldalával nem tűnik hosszúnak, de megnyugtatok mindenkit, hogy a sorok jó sűrűek, így kétszer annyi izgalmat kaphatunk. 

Már csak a borító maradt, ami nekem tetszett, bár lehetne picit modernizálni a stílust talán. Tudom, hogy mi történik egy könyv megszületésekkor ezért nem bántom a tervezőt, de talán, így 2023-ban lehetne figyelemfelkeltőbb. A történethez nagyon passzolna, de ez sem rossz. 

Összességében nagyon tetszett, izgalmas volt és akár fiataloknak is szívesen a kezébe adnám, persze csak 14 év felett. Fontos tanulságokat rejt ez a kaland, ami segíthet nekik a fejlődésben és persze a képzeletük beindításában. 
Még nem néztem utána, hogy kézül-e folytatás, de nagyon remélem, hogy igen!

Addig pedig, ha felkeltettem a kíváncsiságotokat, keressétek a Smaragd Kiadó kínálatában!

Írta: Isabel

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések