2022. december 6., kedd

Vladimir Weaver - Ünnepi zsarátnok


Egy különleges novelláskötet került a kezembe. Köszönet a szerzőnek, amiért ingyenesen is elérhetővé tette az olvasók számára!

A kötetben található novellák nagyon vegyesek, vannak, amik könnyeket csalnak a szemünkbe, megmosolyogtatnak, vagy elgondolkodtat. Az, hogy kiből milyen érzéseket váltanak ki nagyban függ az aktuális lelkiállapottól, mint ahogy a novelláknál általában lenni szokott. Viszont én éppen emiatt sokszínűség miatt szeretem őket olvasni.

Érdekes módon mégis lassan haladtam vele, mert úgy éreztem elég minden napra egy történet. Picit adventi naptárként kezeltem, vártam, hogy mi lesz a következő napi meglepetés. 
Az írót tehetségesnek gondolom, a 13+1 című regényét nagyon szerettem. Ezért is bosszantott picit a sok szóismétlés a történetek során, nem ezt tapasztaltam tőle. Nem szoktam kiakadni nyelvtani dolgokon, egyrészt azért mert én sem értek annyira hozzá, hogy másoknak emlegessem, másrészt pedig emberek vagyunk, hibázhatunk. Viszont a többször előforduló szóismétlés meg szokott maradni bennem és most emiatt picit csalódott vagyok...

Viszont a novellák hangulatában van valami varázslatos, valami nehezen megfogalmazható. Nem csupán a tanmese jelleg miatt mondom ezt, hanem mert beleláttam egy pillanatra a szerző lelkébe. Rengeteg kedvesség árad a kötetből és ezt köszönöm neki
Nem is tudom...talán megvolt az oka, hogy eddig nem olvastam, annak, hogy éppen most került előtérbe. Úgy éreztem, mintha egy csendes, meleg szobában lennék, bekuckózva egy forró kakaóval azzal az emberrel, aki ugyanúgy szeret olvasni, mint én... Minden hibájával együtt gyönyörű pillanatot okozott a számomra.
A borító nagyon szép és figyelemfelkeltő, méltó a tartalomhoz.

Összességében, szerintem egy jó választás lehet, ha vegyes történetekre vágytok. Akár közös olvasásra is, jó lehet, a színessége miatt. Bár 260 oldalas, nem kell sem megijedni, sem pedig gyorsan végigrohanni rajta. Ahogy a szerző is mondja a fülszövegben:
"Ez a pár novella talán segít abban, hogy ki tudj lépni a mindennapok taposómalmából, és pár ünnepi olvasmány ezek közül, a naptár megfelelő helyén valódi örömet is adhat."

Ha téged is érdekel, keresd a szerző weboldalán!

Írta: Isabel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az szerző, aki éveket szánt a kutatómunkára - Interjú Kristin M. Furrierrel

Kristin M. Furrier írónő legújabb regénye kicsit más, mint az eddigiek. Bár egyszer már beszéltünk róla, most, hogy én is a végére értem az ...

Népszerű bejegyzések